TÜRK DİŞHEKİMLERİ BİRLİĞİ
Türk Dişhekimleri Birliği 3224 sayılı Türk Dişhekimleri Birliği Kanunu ile 1986
yılında kurulmuştur. Türk Dişhekimleri Birliği’nin merkezi Ankara’dadır. Türk
Dişhekimleri Birliği, oda genel kurullarında seçilen delegeler ile TDB merkezi
organlarının üyelerinde oluşan Genel Kurul tarafından iki yılda bir seçilen
Merkez Yönetim Kurulu tarafından yönetilir. Yine Genel Kurul tarafından seçilen
Yüksek Disiplin Kurulu ise meslektaşlara disiplin cezası verilmesine dair
kararları denetlemekle görevli bir organdır. Halen TDB’ye bağlı 34 Oda
bulunmaktadır.
DİŞHEKİMLERİ ODALARI
Dişhekimleri odaları, 3224 sayılı Türk Dişhekimleri Birliği Kanunu çerçevesinde
her biri ayrı bir tüzel kişiliğe sahip birimler olarak kurulurlar. Bir ilde
dişhekimi sayısı yüz ve üzerinde ise TDB Genel Kurulu kararıyla o ilde Oda
kurulur.
Odalar, diş hekimliği mesleğine mensup olanların müşterek ihtiyaçlarını
karşılamak, meslekî faaliyetlerini kolaylaştırmak, bu mesleğin genel
menfaatlere uygun olarak gelişmesini sağlamak, meslek mensuplarının birbirleri
ve hastaları ile olan ilişkilerinde dürüstlüğü ve güveni hâkim kılmak üzere
meslek disiplini ve ahlâkını korumak maksadı ile kurulur ve faaliyet
gösterirler.
BİRİNCİ BÖLÜM
MUAYENEHANE AÇABİLMEK İÇİN GEREKLİ BELGELER
A- DİŞHEKİMLERİ ODASINA KARŞI
YÜKÜMLÜLÜKLER
Anayasanın 135. maddesi ve Kanunun 17. maddesi gereğince bir oda sınırları
içinde sanatını serbest olarak icra etmeye başlayan diş hekimleri bir ay içinde
o il veya bölge Odasına üye olmak ve üyelik görevlerini yerine getirmekle
yükümlüdürler. Mesleklerini serbest olarak icra etmeksizin kamu kurum ve
kuruluşları ile kamu iktisadî teşebbüslerinde aslî ve sürekli görevlerde
çalışan diş hekimleri ile herhangi bir sebeple mesleğini icra etmeyenler
istedikleri takdirde Odalara üye olabilirler. Özel kanunlarında üye
olamayacaklarına dair hüküm bulunanlardan mesleklerini serbest olarak icra
edenler; meslekî hak, yetki, disiplin ve sorumluluk bakımından bu kanun
hükümlerine tabidirler. Bu istisna dışında mesleğin serbest olarak
yapılabilmesi için mutlaka ilgili dişhekimleri odasına kayıt olunması
zorunludur. İzmir Dişhekimleri Odası’na
Üyelik Başvurusu Sırasında İstenilecek Belgeler
1- Nüfus cüzdan sureti(1 adet)
2-İkametgah ilmuhaberi(1 adet)
3- Diplomanın önlü- arkalı fotokopisi(1 adet, Noter onaylı veya
diplomanın aslı getirilirse fotokopisine oda onayı yapılabilir)(Yeni
mezunlardan çıkışın noter onaylı fotokopisi)
4- Akademik kariyeri(Dr., Yrd.Doç.Dr., Doç, Prof.) varsa,
belgesinin 1 adet fotokopisi.
5- Uzmanlık Belgesi varsa 1 adet önlü-arkalı fotokopisi,
6- Vesikalık fotoğraf(3 adet)
7- Mesleğini icra eden dişhekimlerinden; kişisel vergi mükellefi
ise vergi levhası fotokopisi, kurumlar vergisi mükellefi ise ortaklarının ve
varsa şubelerinin yazılı olduğu ticaret sicil gazetesi fotokopisi, mesul müdür
ise mesul müdür olduğuna dair ortaklar kurulu kararı ve noter onaylı mesul
müdür sözleşmesi, sigortalı çalışıyorsa sigorta giriş bildirgesi,
8- Başka bir odadan geliyorsa ilişik kesme belgesi
9- Kendi el yazısı ile dolduracağı üye kayıt formu
10- Oda üyelik aidatı ve kayıt ücreti
NOT: Sağlık Bakanlığı muayenehanelerin şirket şeklinde açılmasına
onay vermemektedir. Ancak Ağız ve Diş Sağlığı Poliklinikleri ve Ağız ve Diş
Sağlığı Merkezleri’nin şirket olabileceklerini kabul etmektedir. (Oda’dan daha
ayrıntılı bilgi alınabilir.) Üyelik Bilgilerinin Güncellenmesi
Mesleki dayanışmanın ve iletişimin devamlı etkili olabilmesi için üyelik
bilgilerindeki değişikliklerin (adres, telefon v.b.) kısa zamanda Odalara
bildirilmesi gerekmektedir.
B-MALİYEYE KARŞI YÜKÜMLÜLÜKLER
1. Faaliyete başlamadan önce vergi dairesine müracaat ederek, faaliyetin
başlayacağı tarihi önceden bildirecektir. Bu müracaat sırasında işyerinin kira
kontratını (İşyeri kendisine ait ise tapu fotokopisi) nüfus cüzdanı örneği,
ikametgah ilmühaberi, imza beyannamesi ve varsa muhasebeci sözleşmesini vergi
dairesine vermek zorundadır.
2. Faaliyete başlamadan önce serbest meslek kazanç defterini notere tasdik
ettirmek zorundadır. (Kurumlar vergisi mükellefi olacaklar birinci sınıf defter
tasdiki yaptıracaktır.)
3. Faaliyete başladıktan sonra vergi dairesinin tutacağı yoklama ile birlikte
vergi dairesine yada muhasebecisine giderek vergi levhasını tasdik
ettirecektir.
4. Faaliyete başladığı aydan itibaren takip eden her ayın 20’si akşamına kadar
muhtasar beyannamesini vergi dairesine verecektir.
5. Faaliyete başladığı aydan itibaren takip eden her ayın 25’si akşamına kadar
KDV beyannamesini vergi dairesine verecektir. (2004 yılından itibaren KDV ve
Muhtasar beyannameleri birleştirilerek her ayın 23’ü akşamına kadar verilecek.)
6. Eğer işçi çalıştırıyorsa takip eden her ayın sonu akşamına kadar Sosyal
Sigortalar Kurumu’na aylık bildirge verecek ve bildirgedeki miktarı
ödeyecektir. Yine dörder aylık dönemde (MAYIS, EYLÜL, OCAK) Sosyal Sigortalar Kurumu’na
dört aylık dönem bordrolarını tasdik ettirecek ve tasdik ettirdikten sonra
işyerine asacaktır.
7. Serbest meslek faaliyetinden dolayı elde etmiş olduğu kazancı, üçer aylık
dönemler itibariyle hesaplanacak ve takip eden ikinci ayın 15’i akşamına kadar
(MAYIS, AĞUSTOS, KASIM ve ŞUBAT aylarının 15’i akşamına kadar) Geçici Vergi
Beyannamesi ile birlikte vergi dairesine verilecek.
8. Yıl içerisinde elde etmiş olduğu kazancı, takip edilen yılın mart ayı sonuna
kadar yıllık gelir vergisi beyannamesi vererek vergi dairesine bildirecek ve
tahakkuk eden gelir vergisini MART ve TEMMUZ aylarında iki taksitte
ödeyecektir.
9. Şayet hekimler ferdi olarak değil de şirket olarak faaliyet gösteriyorsa
Kurumlar Vergisi mükellefi olacaklar ve yıllık kazançlarını takip eden yılın
nisan ayı sonuna kadar Kurumlar Vergisi Beyannamesi ile birlikte vergi
dairesine bildirecekler ve NİSAN ayında tahakkuk eden verginin tamamını da
ödeyecekler.
10. Faaliyete başladıktan sonra sosyal güvenlik kurumlarına her hangi bir bağı
yoksa bir ay içerisinde Bağ-Kur’ a tescil işlemini yaptıracak.
C- İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE
(SAĞLIK GRUP BAŞKANLIKLARINA) KARŞI
YÜKÜMLÜLÜKLER
Muayenehane, 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair
Kanun ve Ağız ve Diş Sağlığı Hizmeti Sunulan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında
Yönetmelik çerçevesinde dişhekimlerinin mesleklerini serbest ve bireysel olarak
sundukları özel sağlık kuruluşudur. Muayenehane açılmasında İl Sağlık
Müdürlüğüne ve Dişhekimleri Odasına bildirimde bulunulması gereklidir.
Belirtilen Yönetmeliğin 7.maddesine göre muayenehane açılmasında İl Sağlık
Müdürlüğüne başvuru yapılırken gerekli belgeler şunlardır:
a) Muayenehane adresi,
b) Muayenehanenin yerleşim planını gösterir 1/100 ölçekli krokisi,
c) Sağlık kuruluşu bir ticaret şirketi tarafından açılacak ise; ticaret sicili
gazetesinin ve ortaklarının tamamının tabip veya dişhekimi olduklarını gösteren
belgenin, diplomalarının ve var ise uzmanlık belgelerinin müdürlükçe tasdikli
suretleri,
d) Sağlık kuruluşu, adi şirket tarafından açılacak ise; tabiplerin veya
dişhekimlerinin diplomalarının ve var ise uzmanlık belgelerinin müdürlükçe
tasdikli ve vergi dairesine başvurulduğuna dair belgenin veya vergi levhasının
noter tasdikli suretleri,
e) Sağlık kuruluşunda bulundurulması zorunlu araç, gereç ve ilaçların nitelik
ve miktarlarını gösteren Yönetmeliğin Ek 4 numaralı liste,
f) Sağlık kuruluşunda bulunan ünit ve diğer malzemelere ait faturaların satış
veya kullanım hakkı belgelerinin birer örneği, ancak daha önce açılmış sağlık
kuruluşları için bir kez geçerli olmak üzere ünit ve malzemenin dişhekimine ait
olduğunu bildirir beyanı,
g) Sağlık kuruluşunda çalışan dişhekiminin odaya kayıtlı olduğuna dair oda
kayıt belgesi,
h) Sağlık kuruluşunda çalışan dişhekimlerinin diplomalarının veya geçici
mezuniyet belgelerinin müdürlükçe onaylı birer suretleri, ikişer adet vesikalık
fotoğrafları,
i) Tabelalarının standartlara uygun olduğunu gösterir oda tarafından
düzenlenmiş belge,
j) Sağlık kuruluşunda çalışan dişhekimlerine ait varsa SDE sertifikasının bir
fotokopisi,
D- BAĞ-KUR’A KARŞI YÜKÜMLÜLÜKLER
Bağ-Kur üye form kağıdı (Bağ-Kur İl Müdürlüklerinden temin edilebilir)
doldurulduktan ve bağlı Oda ile Vergi Dairesine onaylatıldıktan sonra Bağ-Kur’a
verilmesi gerekmektedir. Bu form ile birlikte birer adet nüfus cüzdanı sureti
ve ikametgah belgesi istenmektedir.
İKİNCİ BÖLÜM
UYULMASI GEREKEN DİĞER KURALLAR
A- MUAYENEHANE AÇMA VE KAPAMADA BİLDİRİM ZORUNLULUĞU
Muayenehane, Merkez Poliklinik ve Müşterek Muayenehane, uygunluk belgelerini
almadan faaliyete geçemez. (Ağız ve Diş Sağlığı Hizmeti Sunulan Özel Sağlık
Kuruluşları Hakkında Yönetmelik Kanunu Madde:31)
Bir mahalde sanatının icra etmek isteyen bir diş tabibi veya dişçi icrayı
sanata başladığından itibaren azami bir hafta zarfında isim ve hüviyetini,
diploma ve ruhsatname tarih ve numarasını ve muayenehane ittihaz ettiği yeri
havi bir ihbarnameyi o mahallin en büyük sıhhiye memuruna vermeğe mecburdur.
Muayenehanenin nakli halinde en az yirmi dört saat evvel nakil keyfiyetini ihbar
edecektir. (1219 Sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair
Kanun Madde:36)
Muayenehane veya laboratuar açan tabip ve diş tabibi, hasta kabulüne veya
laboratuarda faaliyete başladığı tarihten ve muayenehane veya laboratuarlarını
kapatması veya nakletmesi halinde de, kapatma veya naklin vuku bulduğu tarihten
itibaren en çok bir hafta içinde keyfiyeti yazılı olarak mensup olduğu tabip
odasına bildirir. (Deontoloji Tüzüğü Madde:42)
B- İKİ AYRI YERDE MUAYENEHANE AÇMA YASAĞI
Bir diş tabibi veya dişçinin müteaddit yerlerde muayenehane açarak icrayı sanat
etmesi memnudur. (1219 Sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına
Dair Kanun Madde:43)
C- PROTOKOL DEFTERİ
İcrayi sanat eden tabip, dş tabipleri, dişçiler ve ebeler numunesi veçhile
Sıhhiye ve Muaveneti İçtimaiye Vekaleti tarafından tertip ve mahalli sıhhiye
memurlarınca musaddak, hastaların isim ve hüviyetlerini kayda mahsus bir
protokol defter tutmaya mecburdurlar.bu defter kuyudu ücretten mütevellit
davalarda sahibi lehine delil ittihaz olunabilir. Şu kadar ki müstenidi iddia
olan kaydın hilafı vesaik veya delaili muterebei saire ile ispat edilebilir.
(1219 Sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun
Madde:72)
D- DİŞHEKİMİ VE DİŞHEKİMLİĞİ LABORATUARI HİZMETLERİ
Dişhekimleri, kendi klinik hastalarının protezlerini yapabilmek için diş protez
baloratuvarı açabilirler. Ancak bu laboratuarlarda başka hekimlerin her türlü
protez yapımı istedikleri karşımla durumunda laboratuar sorumlusu olarak en az
bir diş protez teknisyeni istihdam etmek zorundadırlar. Diş Protez teknisyeni
çalıştırmaksızın kendi klinikleri dışından protez başvurularını bizzat
çalışarak karşılamak istedikleri takdirde özel işyerinde mesleklerinin klinik
hizmetlerini yürütemezler. Bu yasağa aykırı şekilde mesleklerinin klinik
hizmetlerini yürütenler hakkında 3224 sayılı Türk Dişhekimleri Birliği
Kanununun disiplin cezaları ile ilgili 44 üncü maddesinin c bendindeki para
cezası, tekrarı halinde d bendindeki oda bölgesinde bir aydan altı aya kadar
serbest meslek uygulamasından alı konma cezası uygulanır. (1219 Sayılı Tababet
ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun Ek Madde:9)
Diş protez teknisyenleri veya dişhekimleri, diş protez laboratuarı açmak
istedikleri takdirde, mahallin en büyük mülkü amirine başvurmak ve bu makamın
belirteceği şartlara uyak zorundadırlar. Diş protez laboratuarlarının sahip
olmaları gereken şartlar ile bulundurmaları gereken asgari araç ve gereçlerin
sayıları ve nitelikleri, Sağlık Bakanlığınca yayımlanacak bir yönetmelikle
belirtilir. Laboratuarların yönetmelik ve kanuna uygun çalışıp çalışmadıkları,
il sağlık müdürlüklerince denetlenir. (1219 Sayılı Tababet ve Şuabatı
Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun Ek Madde : 10)
E. TABELA STANDARDI
Tabip ve diş tabibi, gazete ve sair neşir vasıtaları ile yapacağı ilanlarda ve
reçete kağıtlarında, ancak ad ve soyadı ile adresini, Tababet İhtisas
Nizamnamesine göre kabul edilmiş olan ihtisas şubesini, akademik unvanını ve
muayene gün ve saatlerini yazabilir.
Muayenehane kapılarına veya binaların dışına asılacak tabelaların ebadı ve
adedi, mahalli tabip odaları tarafından tespit edilebilir. Tabipler ve diş
tabipleri, tabip odalarının bu husustaki kararlarına riayet etmekle
mükelleftirler. Tabelalarda en çok iki renk kullanılabilir. Işık verici
vasıtalarla tabelaları süslemek yasaktır. (Deontoloji Tüzüğü Madde:9)
F- TABELA STANDARDI ORTAK HÜKÜMLER
1. Tabela beyaz zemin üzerine siyah renkle yazılır.
2. Işıklı tabela kullanılamaz veya tabela her ne suretle olursa olsun ışıkla
aydınlatılamaz.
3. Binanın ön ve yan duvarına olmak üzere iki tabela asılabilir.
4. Tabeladaki harf ve rakamlar 25 cm’den büyük olamaz.
5. Ana caddeden uzakta bulunan muayenehane, poliklinik ve merkezlerde binanın
en çok yüz metre uzağına 40x50 cm ebadında binanın yerini gösteren iki tabela
asılabilir.
6. Ticari ortaklık olarak kurulan muayenehane, poliklinik ve merkezlerde ticari
şirketin adı 15x30 cm ebadında 1 (bir) adet tabelaya yazılabilir. Bu tabela
yalnız bina kapısına ya da muayenehane kapısına asılabilir.
7. Akademik unvana sahip olanlar (Prof., Doç., Yrd.Doç.) tabelalarda
unvanlarını kullanabilirler.
8. Tabelada Tababet Uzmanlık Tüzüğü’ne göre uzmanlık olarak kabul edilen
ortodonti ve Protez uzmanlığı yazılabilir.
9. Tabelada hekimin adı, soyadı, daire ve telefon numarası belirtilebilir.
Yukarıdaki ortak hükümlere ek olarak;
Muayenehanelerde ;
Tabela büyüklüğü en fazla 75x150 cm boyutlarında olabilir.
Poliklinik ve Merkezlerde;
1. Merkezlerin ve polikliniklerin tabelalarında “özel” ibaresini takiben sağlık
kuruluşunun ruhsatında yazılı adı, arkasından da “ağız ve diş sağlığı
polikliniği veya “ağız ve diş sağlığı merkezi” ibaresi gelecektir. Yazının
altında çalışan dişhekimlerinin ad ve soyadları bulunacaktır.
2. Tabela büyüklüğü en fazla 100x250 cm ebadında olacaktır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
DİŞHEKİMLERİNİN HAK, GÖREV VE
SORUMLULUKLARI İLE UYMALARI GEREKEN BAZI DÜZENLEMELER
Dişhekimlerinin görev, sorumluluk ve hakları çeşitli düzenlemelerde
belirtilmiştir. Bu düzenlemelerin bazıları şunlardır.
1. DİŞHEKİMİNİN ÇALIŞMA SINIRLARI
Dişçilik sanatı; dişlerin ve dişetleri ile esasının tedavisi ve dişlerin ikmal
ve ıslahına ait ameliyelerin icrasına münhasırdır. (1219 sayılı Tababet ve
Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun Madde 29.)
2. DİŞHEKİMİ HASTA İLİŞKİLERİ
a) Ayrım Yapma İsteği
Tabip ve diş tabibinin başta gelen vazifesi, insan sağlığına, hayatına ve
şahsiyetine ihtimam ve hürmet göstermektir.
Tabip ve diş tabibi; hastanın cinsiyeti, ırkı, milliyeti, dini ve mezhebi,
ahlaki düşünceleri, karakter ve şahsiyeti, içtimai seviyesi, mevkii ve siyasi
kanaati ne olursa olsun, muayenehane ve tedavi hususunda azami dikkat ve
ihtimamı göstermekle mükelleftir. (Deontoloji Tüzüğü Madde :2)
b) Muvafakatname (Aydınlatılmış Onam)
Tabipler, diş tabipleri ve dişçiler yapacakları her nevi ameliye için hastanın,
hasta küçük veya tahtı hacirde ise veli veya vasisinin evvel emirde
muvafakatını alırlar. Büyük ameliyei cerrahiyeler için bu muvafakatin tahriri
olması lazımdır. (Veli veya vasisi olmadığı veya bulunmadığı veya üzerinde
ameliye yapılacak şahıs ifadeye muktedir olmadığı takdirde muvafakat şart
değildir) hilafında hareket edenlerden alakadarın şikayetine bağlı olmak şartı
ile 10 liradan 200 liraya kadar hafif cezayı nakdi alınır. (1219 sayılı Tababet
ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun Madde:70)
c) Sır Saklama Yükümlülüğü
Tabip ve diş tabibi, meslek ve sanatının icrası vesilesiyle muttali olduğu
sırları, kanuni mecburiyet olmadıkça ifşa edemez.
Tıbbi toplantılarda takdim edilen veya yayınlarda bahis konu olan vakalarda,
hastanın hüviyeti açıklanamaz. . (Deontoloji Tüzüğü Madde :4)
d) Hasta Seçme Özgürlüğü
Sağlık müesseselerinde tatbik olunan usul ve kaideler mahfuz olmamak üzere,
hasta; tabibini ve diş tabibini serbestçe seçer. (Deontoloji Tüzüğü Madde :5)
e) Tedaviye Karar Verme
Tabip ve diş tabibi, sanat v mesleğini icra ederken, hiçbir tesir ve nüfuza
kapılmaksızın, vicdani ve mesleki kanaatine göre hareket eder. (Deontoloji
Tüzüğü Madde :6)
Tabip ve diş tabibi sanat ve mesleğinin icrası dışında dahi olsa, meslek ahlak
ve adabı ile telif edilemeyen hareketlerden kaçınır. (Deontoloji Tüzüğü Madde
:7)
f) Hastayı Reddetme Hakkı
Tabip ve diş tabibi, acil yardım, resmi veya insani vazifenin ifası halleri
hariç olmak üzere, mesleki veya şahsi sebeplerle hastaya bakmayı reddedebilir.
(Deontoloji Tüzüğü Madde :18)
Tabip ve diş tabiplerinin;
1. Hastalara, herhangi bir suretle olursa olsun, haksız bir menfaat temini
istihdaf eden fiil ve hareketlerde bulunanları,
2. Birbirlerine, muayene ve tedavi için hasta göndermeleri mukabilinde ücret
alıp vermeleri,
3. Kendilerine hasta temini maksadiyle, eczacı, yardımcı personel ve diğer
herhangi bir şahsa tavassut ücreti ödemeleri,
4. Şahsi bir menfaat düşüncesi veya gayrı meşru bir gaye ile ilaç, tıbbi alet
veya vasıtalar tavsiye etmeleri yahut sağlık müesseselerine hasta sevk etmeleri
veya yatırmaları,
5. Muayene ve tedavi ücretinin tesbiti ve bunun ödenmesi hususunda, üçüncü
şahısların tavassutunu kabul etmeleri caiz değildir. (Deontoloji Tüzüğü Madde
:12)
g) Dişhekimi Hasta Anlaşmazlığı
Meslek mensuplarının birbiriyle, hastalara veya hasta sahipleri arasında
çakacak ihtilafları uzlaştırmaya veya hakem usulüne başvurarak çözüme
kavuşturmaya çalışmak. (3224 sayılı Türk Dişhekimleri Birliği Kanununun 11.
maddesinin g fıkrası)
3. DİŞHEKİMLERİNİN BİRBİRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
a) Meslektaşlar Arası İlişkiler
Tabip ve diş tabipleri, kendi aralarında iyi meslektaşlık münasebetlerini idame
ettirmeli ve manevi bakımdan birbirine yardım etmelidirler. Meslekle ilgili
anlaşmazlıklarını, evvela kendi aralarında halletmeğe çalışmalı ve bunda
muvaffak olamadıkları takdirde mernsup oldukları tabip odalarına haber
vermelidirler. (Deontoloji Tüzüğü Madde :37)
b) Meslektaşı Koruma
Tabip v diş tabibi meslektaşlarını zemmedemeyeceği gibi onları küçük düşürecek
diğer tavır ve hareketlerde de bulunamaz. Tabip ve diş tabibi, herhangi bir
şahsın haysiyet kırıcı hücumlarına karşı meslektaşlarını korur. (Deontoloji
Tüzüğü Madde :38)
c) Rekabet Yasağı
Tabip ve diş tabibi meslektaşlarının hastalarını elde etmeğe matuf hareket ve
teşebbüslerde bulunamaz. (Deontoloji Tüzüğü Madde :39)
d) Meslektaşlar ve Yakınlarından Ücret Almama İlkesi
Tabip ve diş tabibinin kendi meslektaşları ile bunların bakmakla mükellef
oldukları usul ve fürüunun ve karı ve kocalarının muayene ve tedavileri için
ücret almaması uygundur. Bu hallerde zaruri masrafları isteyebilir. (Deontoloji
Tüzüğü Madde :32)
4. DİŞHEKİMLERİ ODALARINA VE TÜRK DİŞHEKİMLERİ BİRLİĞİ ORGANLARINA SEÇİLME
YETERLİLİĞİ
Bu kanunda aksine hüküm yoksa, Oda ve Birlik organlarına aşağıda yazılı olan
meslek mensupları seçilemezler.
a) Türkiye’de dişhekimliği yapmaya hak kazanıp da en az beş yıl mesleğini
bilfiil icra etmemiş olanlar,
b) Oda ve Birlik Disiplin Kurullarınca geçici olarak meslek uygulamasından
alımonma cezası almış olanlar,
c) Kamu hizmetinden yasaklılar,
d) Takdirli suçlar hariç, toplam altı aydan fazla hapis veya süresi ne olursa
olsun ağır hapis cezasına hüküm giymiş olanlar,
e) Affa uğramış olsa bile; zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, dolandırıcılık,
hırsızlık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı
suçlardan biriyle veya Türk Ceza Kanununun İkinci Kitabının Birinci Babında
yazılı suçlardan veya bu suçların işlenmesini aleni olarak tahrik etmek
suçlarından veya Türk Ceza Kanununun 312’inci maddesinin ikinci fıkrasında
yazılı sınıf, ırk, din, meslek veya bölge farklılığı gözeterek kin ve
düşmanlığa açıkca tahrik etme suçlarından mahkum olanlar ve Türk Ceza Kanununun
536’ıncı maddesinin birinci, ikinci ve üçüncü fıkralarında yazılı eylemlerle
aynı Kanunun 537’nci maddesinin birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü v beşinci
fıkralarında yazılı eylemleri siyasi ve ideolojik amaçlarla işlemek suçlarından
mahkum olanlar. Seçildikten sonra bu maddede yazılı suçların herhangi birinden
mahkum olanların kurul üyelikleri kendiliğinden sona erer. (3224 sayılı Türk
Dişhekimleri Birliği Kanunu Madde : 33)
5. SEÇİMLE İLGİLİ TOPLANTILARA KATILMA VE OY KULLANMA ZORUNLULUĞU
Oda veya Birlik Genel Kurullarının seçimle ilgili toplantılarına üye veya
Birlik Genel Kurulu delegelerinin katılmaları ve oy kullanmaları zorunlu olup
geçerli mazereti olmaksızın bu toplantılara katılmayan, katılsa bile oy
kullanmayanlar Oda başkanları tarafından o yıl uygulanan en yüksek muayene
ücreti kadar para cezası ile cezalandırılırlar. Birlik Genel Kurulu delegeleri
de iki dönem geçmedikçe Birlik Genel Kurul delegelerine seçilemezler. (3224
Türk Dişhekimleri Birliği Kanununun 39.Maddesi)
6. İKİNCİ GÖREV YASAĞI VE BİLDİRİM ZORUNLULUĞU
Özel kurum ve işyerinde görevli dişhekimlerinin bu görevlerini başka bir yerde
yapmaları, kayıtlı bulundukları Oda Yönetim Kurulunca kabul edilmedikçe her ne
suretle olursa olsun, diğer bir kurum ve işyerinin dişhekimliği görevini
alamazlar. Kamu kurum ve kuruluşları ile kamu iktisadi teşebbüslerine ait
kadrolarda çalışan dişhekimlerine kurumlarınca verilecek ikinci görevler bu
hükmün dışındadır. Oda Yönetim Kurulları, ikinci görev konusunda başvuruları,
iş hacmi, ikinci görevlerin dişhekimleri arasında adil şekilde dağıtılması,
hizmetin iyi yapılması ve benzer hususları da göz önünde bulundurarak inceler
ve gerekçeli olarak karara bağlar. Gerek dişhekimleri ve gerekse bunları
istihdam eden özel kurum ve iş yerleri tayin, nakil,işten ayrılma ve benzeri
değişiklikleri en geç bir ay içinde bulundukları yerin Odalarına bildirmeye
becburdurlar. (3224 Sayılı Türk Dişhekimleri Birliği Kanunu Madde:42)
7. ARACI KULLANMAK, ARACILIK YAPMAK VE YETKİSİZ MESLEK İCRASI
Hastalar ile dişhekimleri arasında herhangi bir menfaat karşılığında aracılık
yapanlar veya bu kişileri aracı olarak kullanan dişhekimleri 3 aydan 1 yıla
kadar hapis ve ağır para cezası ile cezalandırılırlar.
Meslek diplomasını herhangi bir menfaat karşılığı dişhekimliği mesleğini
uygulama yetkisine sahip olmayan kişi ve kişilere kullandıranlar veya kendisine
ait olmayan diplomayı kullanarak menfaat sağlayanlar veya yargı mercilerince
yada Oda veya Birlik Disiplin Kurulları tarafından haklarında, serbest meslek
uygulamasından geçici veya sürekli alıkonma cezası verilenlerden serbest meslek
uygulamasına devam edenler, fiilleri daha ağır bir cezayı gerektirmediği
takdirde 1.fıkra hükümleri uyarınca cezalandırılırlar. (3224 Sayılı Türk
Dişhekimleri Birliği Kanunu Madde:45)
8.UNVAN KULLANIMI
Usul ve nizamına tevfikan iktisap edilmedikçe hiçbir diş tabibi veya dişçi
talim ve tedrise delalet eden veya herhangi surette olursa olsun hakikate
tevafuk etmeyen bir sıfat ve unvanı ilan edemez. (1219 Sayılı Tababet ve
Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunu Madde:39)
9. REKLAM VE TANITIM
a) İcrayı sanat eden diş tabipleri ve dişçiler, hasta kabul ettikleri mahalile
muayene saatlerini bildiren ilanlar tertibine mezun olup diğer suretlerle
reklam ve saire yapmaları memnudur. (3224 Sayılı Türk Dişhekimleri Birliği
Kanunu Madde:40)
b) Tabiplik ve diş tabipliği mesleklerine ve tedavi müesseselerine, ticari bir
veçhe verilemez.
Tabip ve diş tabibi, yapacağı yayınlarda tababet mesleğinin şerefini üstün
tutmaya mecbur olup, her ne suretle olursa olsun, yazılarında kendi reklâmını
yapamaz.
Tabip ve diş tabibi, gazetelerde ve diğer neşir vasıtalarında. reklâm
mahiyetinde teşekkür ilânları yazdıramaz. (Deontoloji Tüzüğü Madde 8)
c) Tabip ve diş tabibi, gazete ve sair neşir vasıtaları ile yapacağı ilânlarda
ve reçete kâğıtlarında. ancak ad ve soyadı ile adresini, Tababet İhtisas
Nizamnamesine göre kabul edilmiş olan İhtisas şubesini, akademik ünvanını ve
muayene gün ve saatlerini yazabilir. Muayenehane kapılarına veya binaların
dışına asılacak tabelâların ebadı ve adedi, mahallî tabip odaları tarafından
tesbit edilebilir. Tabipler ve diş tabipleri, tabip odalarının bu husustaki
kararlarına riayet etmekle mükelleftirler. Tabelâlarda en çok iki renk
kullanılabilir. Işık verici vasıtalarla tabelâları süslemek yasaktır.
(Deontoloji Tüzüğü Madde 9)
10. TOPLUM AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI BİLGİLENDİRME ÇALIŞMALARI
Sağlık kuruluşları ve çalışanları her ne surette olursa olsun; kuruluşları,
kuruluşlarının sundukları hizmet, uyguladıkları tanı ve tedavi yöntemleri yada
kullandıkları her türlü cihaz ve benzeri araçlar ile ilgili kitle iletişim
araçları, elektronik ortam, görsel-işitsel araçlar, yazılı materyaller veya
benzeri nitelikteki araçlar ile doğrudan ve dolaylı olarak tüketici konumundaki
kitleye yönelik reklam ve tanıtım yapamazlar. Başkaca kişi , kurum ve
kuruluşların benzer nitelikteki çalışmalarına aracı olamazlar. Sağlık
kuruluşları çalışmalarına ticari bir görünüm veremeyecekleri gibi; insanları yanıltıcı,
paniğe sevk edici, yanlış yönlendirici benzer nitelikteki kuruluşlar ve
çalışanları arasında rekabete yol açıcı davranışlarda bulunamazlar. (Ağız Diş
Sağlığı Hizmeti Sunulan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik Madde : 32)
Ancak, sadece özel sağlık kuruluşuna başvuran hastaların kullanımına yönelik
olarak, temel olarak sağlığı geliştirici ve koruyucu nitelikte söz konusu
sağlık kuruluşunun faaliyet gösterdiği alan ile ilgili sağlık sorunları, bu
sorunlardan korunma veya sağlık sorunlarının kişide meydana getirdiği
olumsuzlukların şahsi tedbirler aracılığı ile giderilmesi veya azaltılması
hakkında bilgiler içeren yazılı veya görsel işitsel eğitim materyalleri
hazırlayabilirler. Söz konusu materyal üretilmeden önce meslek odasından
materyalin içerdiği bilgilerin Yönetmelik ile getirilen kurallara uygunluğu
açısından yazılı onay alınması ve üretilen materyalde bu onayın tarih ve
sayısına yer vermek zorunludur. Bu tür eğitim materyalinde söz konusu sağlık
kuruluşu ile ilgili olarak yalnızca kuruluşun ismine, adresine ve telefon
numarasına yer verilebilir. Bu bilginin dışında materyalde materyali hazırlayan
kişinin adı, unvanı da dahil olmak üzere, söz konusu materyali hazırlayan
kuruluş bir başka sağlık kuruluşunun sundukları hizmet, uyguladıkları tanı veya
tedavi yöntemleri yada kullandıkları her türlü cihaz veya benzeri malzemeler
ile ilgili reklam, tanıtım niteliğinde bilgi yer alamaz.
11. SAHTE DİŞHEKİMLERİ
Kişisel çıkar amacı olmasa bile diplomasız olarak dişhekimliği mesleğine
ilişkin herhangi bir muayenehane veya müdahale yapan, dişhekimliği klinik
hizmetleri ile ilgili işyeri açan dişhekimliği veya diş protez teknisyenliği
ile ilgili ağız ve çene yüz protezleri ile ortodontik tedavi aygıtları imal
eden veya imal ederek satan kimselerin, meslek icrası durdurulur. İş yerlerinde
bulundurdukları dişhekimliği ile ilgili araç ve gereçleri müsadere olunur ve 1
yıldan 3 yıla kadar hapis cezasına hükmolunur. Bu suretle meslek icrası
sonucunda Türk Ceza Kanunu itibariyle daha ağır cezayı müstelzim bir fiil
işlenmiş olduğu takdirde, o fiile mahsus ceza verilir. (1219 sayılı Tababet ve
Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun Madde:41)
Diş tabipleri ve dişçilerin muayenehanelerinde çalışan ve dişçilik etek
salahiyeti olmayan eşhasın hastalara tedavi tatbik etmesi ve sair suretlerle
müdahale yapası memnudur. Muayenehanelerinde bu gibi salahiyetsiz kimselerin
dişçilik sanatını icra etmesine müsaade edilen diş tabipleri ve dişçiler
hakkında 44 üncü madde ahkamı tatbik edilir. (1219 sayılı Tababet ve Şuabatı
Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun Madde:46)
12. MESLEKTEN MEN CEZASINARAĞMEN VEYA YETKİSİZ MESLEK İCRASININCEZASI
Bu kanunun ahkamına tevfikan icrayı sanata salahiyeti olmayan ve her ne suretle
olursa olsun icrayı sanattan memnun bulunan bir tabip veya diş tabibi veyahut
dişçi, dişçilik sanatını icra ederse 10 liradan 100 liraya kadar cezayı nakdi
ile mahkum edilir. (1219 sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına
Dair Kanun Madde:42)
13. Rehber Tarife
Dişhekimlerinin 2013
yılında uygulayacakları Ağız Diş Sağlığı Muayene Ve Tedavi Ücretleri Rehber
Tarifesi.
- 1.Grup İllerde uygulanacak TDB Ağız Diş Sağlığı Muayene ve Tedavi
Ücretleri Rehber Tarifesi
- 1.Grup İlçelerde uygulanacak TDB Ağız Diş Sağlığı Muayene ve Tedavi
Ücretleri Rehber Tarifesi
- 2.Grup İllerde uygulanacak TDB Ağız Diş Sağlığı Muayene ve Tedavi
Ücretleri Rehber Tarifesi
- 2.Grup İlçelerde uygulanacak TDB Ağız Diş Sağlığı Muayene ve Tedavi Ücretleri
Rehber Tarifesi
- 3.Grup İllerde uygulanacak TDB Ağız
Diş Sağlığı Muayene ve Tedavi Ücretleri Rehber Tarifesi
- 3.Grup İlçelerde uygulanacak TDB Ağız
Diş Sağlığı Muayene ve Tedavi Ücretleri Rehber Tarifesi
14. PARAMEDİKAL MESLEK MENSUPLARI İLE İLİŞKİLER
Tabip ve diş tabibi, para medikal meslek mensupları ile mesleki
münasebetlerinde, onların bağımsızlığını ihlal etmemeli, kendilerine nezaket
göstermeli, onları hastalarına karşı müşkül bir duruma koyabilecek
hareketlerden sakınmalıdır. (Deontoloji Tüzüğü Madde:40)
15. KONUTLARDA MUAYENEHANE AÇABİLME KOŞULLARI
- Apartmanların bağımsız bölümlerinde muayenehane veya
poliklinik açmak mümkün müdür?
Ülkemizde bütün bir
yapıda bağımsız bölüm kurulması ile bu bağımsız bölümün ana yapı ile ilişkisi
634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu ile kurulmuştur. Ana yapıda kat mülkiyeti
kurulurken bağımsız bölümlerin niteliği noter tasdikli bir liste halinde
gösterileceği gibi bu bağımsız bölümlerin kullanılış tarzını da gösteren bir
yönetim planının hazırlanması da zorunludur.
Ana gayrimenkulün,
mesken, iş veya ticaret yeri olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde hastane,
dispanser, klinik, poliklinik, ecza lâboratuvarı gibi müesseseler kurulamaz;
kat maliklerinin buna aykırı sözleşmeleri hükümsüzdür; dispanser, klinik,
poliklinik niteliğinde olmayan muayenehaneler bu hükmün dışındadır (634 sayılı
Kanun m.24).
Belirtilen Kanun
hükmündeki ifadeye uygun olarak hekim/dişhekimi muayenehanesi, mimar bürosu,
avukat bürosu gibi işyerlerinin binalarda yer almasının mümkün olduğu uzun zamandır
Yargıtay kararlarında yer bulmaktadır. Ancak burada dikkat edilmesi gereken bir
nokta bulunmaktadır: Yönetim planında aksine hüküm olmaması! Yani bir
apartmanın yönetim planında bağımsız bölümlerin muayenehane olarak
kullanılamayacağına dair hüküm var ise herhangi bir kat maliki veya yöneticinin
açacağı dava ile bağımsız bölümün muayenehane olarak kullanımına son
verilmesine karar verilebilir.
Yönetim planında
mevcut bağımsız bölümlerde muayenehane açılamayacağına ilişkin hükümlerin
ortadan kaldırılabilmesi ise bütün kat maliklerinin ortak kararı ile mümkün
olabilir.
- Muayenehane olarak düzenlenen apartman dairesinde
kat malikleri aksine yeni bir düzenleme yapabilir mi?
Ağız ve Diş Sağlığı
Hizmeti Sunulan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik’te özel sağlık
kuruluşu açılacak binalarda diğer kat maliklerinden muvafakat alınması hususu
sağlık müdürlüğü tarafından aranmamaktadır. Tıp alanında hizmet veren
özel sağlık kuruluşlarına ilişkin düzenlemelerin bulunduğu Ayakta Teşhis ve
Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmeliğinde de Eylül
ayında bir değişiklik yapılarak özel sağlık kuruluşu açılışında aranan belgeler
arasında bulunan “Sağlık kuruluşu müstakil binada değil ise, kat
maliklerinden alınacak muvafakat belgesi” artık istenmez hale getirildi. Ancak
bütün bu düzenlemeler bir apartman dairesinde açılacak muayenehane ya da özel
sağlık kuruluşunun diğer kat malikleri tarafından sorgulanmasının önünde engel
değil.
Öncelikle belirtmek
gerekir ki apartmandaki bağımsız bölümlerin kullanım amaçları yönetim planı adı
verilen ve bütün malikleri bağlayan, apartmanın ilk kuruluşunda düzenlenmiş
olan, bir belgede belirtilir. Yönetim planında bağımsız bölümler mesken ya da
işyeri olarak belirlenmiş ise burada muayenehane açılabilir iken poliklinik
açılması mümkün bulunmamaktadır. Ayrıca yönetim planında apartmanda muayenehane
açılamayacağı yönünde bir yasak var ise bu düzenleme de herkes açısından
bağlayıcıdır.
Hangi özel sağlık
kuruluşlarının muayenehane olarak niteleneceği de yargı kararları ile
belirlenmektedir: “Kat Mülkiyeti Yasasının 24.maddesinin ilk fıkrasında
anagayrimenkulün kütükte mesken, iş veya ticaret yeri olarak gösterilen
bağımsız bölümünde hastahane, dispanser, klinik, poliklinik, ecza laboratuarı
gibi müesseselerin kurulamayacağı kesin yasak olarak öngörülmüş; dispanser,
klinik, poliklinik niteliğinde olmayan muayenehaneler bu hükmün dışında
tutulmuştur. Yargıtay`ın yerleşmiş uygulamalarında, … yasak kapsamı dışında
kalan ve muayenehanede yapılabilecek işin ise doğrudan hasta üzerinde elle veya
aletlerle yapılan sağlık kontrolünü ve operasyon sayılamayacak müdahaleleri
içerir nitelikte olması aranmaktadır.” Yargıtay Hukuk Genel Kurulu E.
2004/18-476 K. 2004/561 T. 20.10.2004)
Yasa hükmünde açık
olarak belirtildiği üzere apartmanda açılacak klinik, poliklinik gibi yerler
ile ilgili olarak kesin yasak hükmü bulunmaktadır. Kat maliklerinin bu hususa
aykırı sözleşme yapmaları da mümkün değildir. Bu nedenle kat
maliklerinden biri ya da yönetici tarafından açılacak bir dava ile söz konusu
yerin boşaltılması sağlanabilir.
Dişhekiminin
aldığı dairenin bulunduğu apartmanın yönetim planında apartmanda
muayenehane açılmasına engel herhangi hüküm bulunmaması halinde söz konusu
yerde muayenehane açılabilir.
Diğer taraftan,
apartman yönetim planının sonradan değiştirilmesi mümkündür. Kat Mülkiyeti
Yasasına göre “Yönetim planının değiştirilmesi için bütün kat maliklerinin
beşte dördünün oyu şarttır. Kat maliklerinin 33 üncü maddeye göre mahkemeye
başvurma hakları saklıdır.”
Bu durumda,
dişhekiminin muayenehane olarak düzenlediği bu yerden tahliyesini sağlayabilmek
için yönetim planının değiştirilmesi halinde söz konusu kat malikleri kurulu
toplantısından sonra bir ay içinde sulh hukuk mahkemesine başvurarak anılan
kararın hakkaniyete aykırı olduğunu veya kendisine zarar verilmek kastıyla
alındığını ispat ederek kararı iptal ettirmesi de mümkün görülmektedir.
- Muayenehanelerin işyeri açma ruhsatı alma zorunluluğu
var mıdır?
Muayenehaneler uzunca
bir süre, sadece İl Sağlık Müdürlüğü ve ilgili Oda’ya bildirimde bulunarak
açılabilirken; 2005 yılında çıkartılan İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına
İlişkin Yönetmelik’te “Yetkili idarelerden usulüne uygun olarak işyeri açma ve
çalışma ruhsatı alınmadan işyeri açılamaz ve çalıştırılamaz.” hükmüne yer
verilmiştir. Bu hüküm belediyeler tarafından içinde muayenehanelerin de
bulunduğu sağlık kuruluşlarının da işyeri açma ruhsatına tabi olduğu şeklinde
yorumlanmıştır.
Bu yöndeki yorumların
hukuka uygun olmadığı şeklindeki değerlendirmeler ve açılan davalar üzerine
13.04.2007 tarih ve 26492 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yönetmelikle İşyeri
Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 6. maddesinin birinci
fıkrasında değişiklik yapılmıştır.
Yapılan bu
değişiklikle, önceden “Yetkili idarelerden usulüne uygun olarak işyeri açma ve çalışma
ruhsatı alınmadan işyeri açılamaz ve çalıştırılamaz”şeklinde olan fıkraya, bu cümleden sonra
gelmek üzere “İşyerlerine bu Yönetmelikte belirtilen yetkili idareler dışında
diğer kamu kurum ve kuruluşları ile ilgili meslek kuruluşları tarafından özel
mevzuatına göre verilen izinler ile tescil ve benzeri işlemler bu Yönetmelik
hükümlerine göre ruhsat alma mükellefiyetini ortadan kaldırmaz. İşyeri açma ve
çalışma ruhsatı alınmadan açılan işyerleri yetkili idareler tarafından
kapatılır." ibaresi
eklenmiştir.
Böylelikle aralarında
muayenehaneler, poliklinikler, tıp merkezleri ve özel hastaneler gibi İşyeri
Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik kapsamında olmayan işyerleri
hakkında da bu yönetmeliğin uygulanacağı öngörülmüş, üst hukuk normlarına
aykırı bir şekilde Sağlık Bakanlığı ve İl Sağlık Müdürlüğü’nün verdiği ruhsatla
açılan sağlık kuruluşlarının belediyeden işyeri açma ruhsatı almadan açılması
engellenmiş, sağlık kuruluşlarından işyeri izin harcı alınması da mümkün hale
getirilmiştir.
Söz konusu düzenlemeye
karşı Türk Dişhekimleri Birliği’nin yanı sıra Türk Tabipleri Birliği ve Türkiye
Barolar Birliği de dava açmış; Danıştay tarafından önce yürütmenin
durdurulmasına karar verilmiş ancak itiraz üzerine karar kaldırılmış;
sonrasında da davanın reddine karar verilmiştir. Söz konusu Karar temyiz
edilmiş olup halen Danıştay’da temyiz incelemesi sürmektedir.
Yönetmelikle getirilen
bu değişikliğin hangi sağlık kuruluşlarına uygulanacağı, mevcut sağlık
kuruluşlarının da bu ruhsatı almak zorunda olup olmadığının ayrıca
değerlendirilmesi gereklidir. Yönetmeliğin Geçici Maddesindeki “Bu Yönetmelik yürürlüğe
girmeden önce mevzuatına uygun olarak ruhsatlandırılmış bulunan işyerleri
yeniden ruhsatlandırılmaz” hükmü
uyarınca; Yönetmelikle, muayenehaneler ve özel sağlık kuruluşlarına getirilen
işyeri açma ruhsatı alma zorunluluğunun ancak bu zorunluluğun getirildiği 13.4.2007
tarihinden sonra açılan işyerlerine uygulanabileceği düşünülmektedir.
İşyeri açma ruhsatı
almadığı için faaliyetten men edilen bir güzellik merkezinin açtığı
davada Danıştay 8. Dairesi tarafından 10.6.2009 tarihinde verilen bir kararda da “…Ankara Valiliği İl Sağlık
Müdürlüğünden alınan 27.3.2006 tarihli Uygunluk Belgesi ile faaliyete geçen
işyerinin, bu tarihten sonra 13.4.2007 tarihinde yayımlanarak yürürlüğe giren
Yönetmelik değişikliğiyle getirilen kurallara tabi tutulmasında hukuka uyarlık
bulunmadığı…”değerlendirmesinde
bulunulmuştur.
Bu durumda, söz konusu
yargı kararı da dikkate alınarak işyeri açma ruhsatı alınması zorunluluğunun
ancak 13.4.2007 tarihinden sonra açılan işyerlerine uygulanması şeklinde
yapılması gereklidir.
SERBEST ÇALIŞAN DİŞ
HEKİMLERİ İÇİN SERBEST MESLEK MAKBUZU ÖRNEĞİ
TIP MERKEZLERİ VE POLİKLİNİKLER
İÇİN FATURA ÖRNEĞİ
ÖZEL AĞIZ VE DİŞ
SAĞLIĞI MERKEZLERİ İÇİN FATURA ÖRNEĞİ
BULUNDURULMASI ZORUNLU
İLAÇ LİSTESİ